ALI VEMO, KAJ ZMOREJO UČENCI V 1. VIO NA PODROČJU RAČUNALNIŠTVA?
Do we know what the pupils can do in the first nurturing-educational period of primary school in the field of computer science?
Leonida Novak, Radovan Krajnc
Zavod RS za šolstvo
Emil Velikanje
OŠ dr. Bogomirja Magajne Divača
Povzetek
Namen prispevka je predstaviti možnosti za sistematično vključevanje izobraževalno-komunikacijske tehnologije v pouk prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole. V prispevku predstavljamo pomen razvoja računalniškega razmišljanja v zgodnjem otroštvu oz. v začetku šolanja, opisujemo primerjalno kvalitativno analizo učnih načrtov z vidika umeščenosti IKT, predstavljamo primer sistematičnega razvoja temeljnih spretnosti na področju računalništva na primeru OŠ dr. Bogomirja Magajne Divača ter predstavljamo primer kvalitativne raziskave. V raziskavi smo prišli do ugotovitve, da je ključen sistematičen razvoj znanj in spretnosti učencev ter usklajeno delovanje po vertikali osnovne šole in da je pred učence potrebno postaviti tako visoke zahteve in pričakovanja, kot so jih še sposobni doseči.
Ključne besede: IKT, pričakovanja, sistematičnost, računalništvo, otroci.
Abstract
The purpose of this report is to present possibilities for systematic integration of ICT technology into the teaching of the first nurturing-educational period of primary school. Within the report we introduce the significance of computer mentality development in early childhood and at the beginning of education; we describe a comparative qualitative analysis of the curriculum from the point of view of installing
ICT, present an example of systematic development of the basic skills of computer science on a sample from Dr. Bogomir Magajne Primary School in Divača, and present an example of qualitative research. In this report we come to the conclusion that the systematic development of knowledge and skills of pupils, and the synchronised functioning from first to ninth grade are essential, and that the demands and expectations placed in front of students should be no more than achievable.
Keywords: ICT, expectations, systematic, computer science, children.