POVEZANA PODAGOGIKA: TEHNOLOGIJA IN UČILNICA PRIHODNOSTI
Niel Mclean
Povzetek
V zadnjih nekaj letih smo pri učenju in poučevanju priča vse bolj razširjeni uporabi spletnih učnih virov, interaktivnih vsebin in e-knjig. Čeprav so to uporabna orodja, ki podpirajo obstoječe pedagoške modele, danes številni projekti raziskujejo tudi nove načine organizacije učenja in poučevanja, ki uporabljajo 'danosti' teh novih tehnologij. Predstavili bomo, kako novejši modeli, npr. model obrnjenega (ang. flipped) učenja, prispevajo k potencialno bolj transformativni pedagogiki, ki je bolj osredinjena na veščine 21. stoletja, na primer na sodelovalno reševanje problemov. V teh kombiniranih (ang. blended) modelih učenci spoznavajo koncepte prek e-učnih virov, učitelj pa se osredotoči na višje taksonomske cilje poučevanja. Predavanje se bo začelo s splošnim pregledom ciljev digitalnega učnega načrta, nato pa se bo naslonilo na delo prof. Paula Blacka, ki razvija pedagoški model uporabe interaktivnih virov. Nazadnje se bomo vprašali, kaj to pomeni za učne načrte v prihodnosti in si pri tem pomagali tudi z evropskim projektom ITEC, ki se ukvarja s scenariji učilnice prihodnosti. Pokazali bomo, kako lahko uporabimo model inovacijske zrelosti, ki je bil razvit v okviru tega projekta, in z njim razvijemo scenarije za učilnico prihodnosti in vsešolske (ang. whole-school) pristope.