VIRTUALNE ZGODBICE in VSEŽIVLJENJSKE KOMPETENCE Z ROKO V ROKI
Virtual stories and life-long competences working hand in hand extract
Mateja Slevec
OŠ Marije Vere, Kamnik
Povzetek
Tako kot nam informacijsko komunikacijska tehnologija (IKT) pomaga v vsakdanjem življenju, lahko pomaga tudi učitelju podaljšanega bivanja pri zagotavljanju kvalitetnejšega in zanimivejšega pouka. Najpomembnejše je, da je uporabljena v prid učencev. IKT učiteljem ponuja veliko možnosti na področju razvijajanja kompetenc učencev, ne samo digitalnih temveč tudi vseh ostalih t. i. vseživljenjskih. V prispevku opisujem uporabo IKT pri delu v podaljšanem bivanju (PB). Praktični del v obliki usmerjenega prostega časa je bil izpeljan v četrtih razredih z uporabo programa za interaktivne animacije ALICE3. Program je brezplačen in dostopen na svetovnem spletu. Uspešnost vodenih dejavnosti pa sem preverila z analizo izdelanih animacij in z anketo med učenci. Učenci so ciljno naravnano delo za računalnikom pohvalili ter poudarili, da igranje računalniških igric v PB ne pogrešajo in si želijo spoznati še kakšen program, več kot polovica je bila mnenja, da imajo še ogromno idej za izdelavo interaktivnih zgodbic.
Ključne besede: Vseživljenjske kompetence, interaktivne pravljice, projektno delo.
Abstract
The information communication technology nowadays helps the teachers in the Daily extension care to prepare more interesting and useful lessons. This technology is very useful in everyday life as well. It is very important to use the technology in the pupils' advantage, because it enhances, not only digital, but more importantly general and life-long competences. Teachers have many possibilities to use different methods and strategies in the classroom which allow the pupils to develop the previously mentioned competences. In my article I'm trying to describe the use of the technology in the classroom. For the practical part of the research I used the program for the interactive animation ALICE 3 with the group of the 4th grade pupils. The program is free and available on the World Wide Web. Later on, I checked the results of the monitored activities by analysing the created animations and comparing the pupils' survey results. More than half of the opinion was that there's a lot of ideas to create interactive stories.
Key words: life-long competences, interactive stories, project work.