IKT V PODPORO RAZLIKAM V UČNIH STILIH ZA DOSEGANJE USTREZNIH TAKSONOMSKIH RAVNI IN TRAJNEJŠEGA ZNANJA
ICT support differences in learning styles to achieve relevant taksonomy levels and long-term knowledges
mag. Andrej Kociper
OŠ Cerkvenjak–Vitomarci
Povzetek
Članek opisuje možnosti individualizacije pouka, ki jo omogoča IKT tehnologija, za spodbujanje aktivne vloge učenca pri doseganju višjih taksonomskih ravni in s tem trajnejšega znanja. Ustrezno poznavanje taksonomskih ravni omogoča izdelavo ustrezne programske opreme – učnega okolja glede na posamezne učne stile učečega. Avtor v članku nakazuje na pojavnost nove učne teorije t.i. konektivizem, ki se v nasprotju s kognitivno teorijo, opira predvsem na mreženje resursov znanja v današnji digitalni dobi in možnosti njene uporabe glede na učne potrebe. Ob koncu članka avtor opiše primer sistema, ki je bil zgrajen z uporabo taksonomij in podpira štiri pristope poučevanja. Potrditev zanesljivosti taksonomij se opravi na podlagi analize povratnih informacij študentov in oblikovalcev sistema.
Ključne besede: individualizacija pouka, konektivizem, računalniško podprto učno okolje, taksonomija, učni stili.
Abstract
The article describes possibilities of the individualization of a lesson, which is provided by ICT to promote the student active role in achieving higher taxonomic levels for long-term or permanent knowledge. Appropriate knowledge of the taxonomic levels is provided by making the appropriate software - learning environment according to individual learning styles of the learner. The author suggests the incidence of new learning theory so-called Connectivism, which unlike the cognitive theory, relies primarily on the knowledge networking resources in today's digital age and the possibility of its application in relation to the learning needs. At the end of the article the author describes an example system that was built using taxonomies and supports four teaching approaches. Confirmation of the reliability of taxonomies is based on analysis of feedback from students and system designers.
Keywords: class individualization, connectivism, Computer-Based Courseware, taxonomy, learning style.