Družabna omrežja v izobraževanju: deli in všečkaj
Dominic Graveson
Radovan Kranjc
Maja Vičič Krabonja
Urška Bučar
Marija Mustar
Simon Dražič
Amela Sambolić Beganović
Predstavili bomo delo področja Družabna omrežja – DOM, v katerem skupine učiteljev in svetovalcev Zavoda RS za šolstvo razvijajo in postavljajo strategije in primere dobre prakse za uporabo družabnih omrežij na dveh področjih: pri pouku in poučevanju, na šolah in zavodu v povezavi z varnostjo in upravljanjem.
V uvodnem delu predstavitve se bomo pogovorili o tem, kako sploh definirati družabna omrežja v šolskem polju (DOM v ŠP) in poiskali njihove značilnosti oz. posebnosti. Spregovorili bomo tudi o tem, kakšno prednost prinašajo v odnos med učiteljem, učenci in širšo skupnostjo. Pogledali bomo tudi, koliko naših šol “fejsbuka” in “tvita” in kakšne so dosedanje izkušnje nekaterih med njimi.
V osrednjem delu bo predstavljeno delo timov DOM in njihovi cilje ter aktivnosti, s katerimi poskušajo določiti niz izhodišč za uspešno rabo družabnih omrežij pri pouku, na zavodu in širši skupnosti.
Predstavili bomo svoja razmišljanja in primere vključitev nekaterih DOM v spletno stran in delovanje institucije oz. šole in razvoj modelov sodelovanja z uporabniki storitev s ciljem, da bi dosegali javnost, odprtost, preglednost, dostopnost in razumljivost delovanja javnega zavoda oz. šole kot celote ter različnih (šolskih) interesnih skupin (svet staršev, dijaška skupnost, …) ter spodbujali večsmerno komuniciranje in sodelovanja z uporabniki (starši, dijaki, …).
Predstavili bomo tudi primere vključevanja DOM na predmetni in medpredmetni ravni, da bi:
- dosegali večjo bralno in medijsko pismenost učencev/dijakov;
- spodbujali kritično in ustvarjalno mišljenje;
- z raziskavo primerjali učinke različnih učnih in poučevalnih pristopov poučevanja;
- zunanjemu okolju šole povečali dostopnost vzgojno-izobraževalnega procesa;
Zaključni del bo namenjen razpravi in izmenjavi izkušenj in primerov DOM v ŠP.