Letošnja nacionalna konferenca globalnega učenja bo osredotočena na učenje za mir.
Konferenca bo potekala 27.11. 2024 v Cankarjevem domu v Ljubljani od 9.30 – 15.00
VEČ INFORMACIJ IN OPISI DELAVNIC SO NA VOLJO V VABILU
V kontekstu aktualnega dogajanja po svetu ter nujnosti širših prizadevanj za izgradnjo družbe miru, pravičnosti in enakosti bomo raziskovali, kakšna je vloga pedagoginj in pedagogov v izobraževalnemprocesu, ki vključuje učenje o celostnem razumevanju miru in prizadevanjih zanj.
Z učenjem in vzgojo za mir lahko pri mladih spodbujamo razvoj univerzalnih vrednot,
na katerih temelji kultura miru: solidarnost, pravičnost,odgovornost, nenasilje,
sprejemanje raznolikosti in enakosti ter enakopravnosti vseh ljudi.
Poleg tega pri mladih krepimo veščine nenasilne komunikacije, kritičnega mišljenja o različnih oblikah nasilja in strukturah moči, dialoga in mirnega reševanja sporov ter jih podpremo pri sodelovanju za oblikovanje skupne prihodnosti, ki si jo želimo za nas in za bodoče generacije
KONTEKST/ Didaktični izzivi pripredmetu Družboslovje/ beseda mir ne izraža teoretičnega koncepta, temveč vrednoto, vrlino, predispozicijo, ki jo moramo poznati in ponotranjiti, da bi jo lahko uresničevali v vsakdanjem življenju. Vzgoja za mir se ne poučuje na pojmovni način, temveč je vadba, ki se prenaša z zgledom v vsakdanjem življenju, v družini, v šoli, v medosebnih odnosih in na delovnem mestu.
Mir lahko dosežemo le s povezovanjem teorije s prakso, s spodbujanjem medsebojnega zaupanja, s povezovanjem virov in izkušenj, da bi oblikovali sposobne ljudi in zavedne državljane.
MISEL: »Če naših otrok ne bomo naučili miru, jih bo nekdo drug naučil nasilja.« Colman McCarth