Izobraževanje

Poučevanje na daljavo

Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Število odgovorov: 50

Spoštovani,

naj vas spomnim, da za prvi korak pri poučevanju na daljavo lahko uporabite:

za srednje šole:

https://eucbeniki.sio.si/geo1/index.html

http://geografija-jazon.splet.arnes.si/

za osnovne šole:

https://eucbeniki.sio.si/geo8/index.html

https://eucbeniki.sio.si/geo9/index.html


V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Igor Lipovšek st. -
Čeprav letos geografija ni predmet NPZ-ja, bo mogoče za preverjanje znanja devetošolcev uporaben stari preskus https://skupnost.sio.si/mod/quiz/view.php?id=270147 . Delovna skupina za e-geografijo ga je pripravila v digitalni obliki; tudi z možnostjo izvoza v vašo spletno učilnico. Tam ga lahko po mili volji predelujete in dopolnjujete ter ga skrajšanega ponudite tudi učencem nižjih razredov.
V odgovor na Igor Lipovšek st.

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Pa ne samo to.
Na tej naši geografski sodelovalnici, kjer objavljamo različne novice, smo daleč nazaj zbirali e-gradiva za vse razrede osnovne in srednje šole.
Vstopite v to učilnico in pojdite na poglavje 5. https://skupnost.sio.si/course/view.php?id=921
Res pa je, da je že dolgo nazaj, ko je bilo e-gradivo postavljeno in najbrž boste naleteli na nedelujoče povezave... Nekaj pa boste zagotovo našli uporabnega.
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od mojmir mosbruker -
Nekaj učnih E-gradiv je na razpolago tudi na spletiscu IV. osnovne sole Celje.
http://www.facka.si/gradiva/index.htm

LP, MM


V odgovor na mojmir mosbruker

Odg: Poučevanje na daljavo

od Bojan Lenart -

Pozdravljeni!

Na veliko se govori in piše da bomo učitelji izvajali učni proces na daljavo.Po mojih izkušnjah, ki jih imam na področju e- izobraževanja je za izvajanje izobraževanja na daljavo   najprimernejše spletno  učno okolje  Moddle. Moodle je program, ki omogoča izvajanje  e-izobraževanja. Je preprost za namestitev in  uporabo. Uporabljajo ga lahko različni uporabniki, med drugim tudi  učitelji geografije (za vodenje pouka), učenci (za pridobivanje novih znanj, osvajanje učnih ciljev, preverjanje, ocenjevanje, utrjevanje…). S  svojimi orodji omogoča učitelju sodelovanje  in komunikacijo z učenci. Uporabljamo jo lahko v vseh fazah učnega procesa in omogoča skoraj vse, kar zahteva sodobni proces pridobivanja znanja. V spletni učilnici  lahko dodamo številne dejavnosti, s katerimi  vzpodbujamo učenčevo aktivnost. Pred leti (2008) smo začeli z uvajanjem e-izobraževanja in ga tudi izvajamo  z učenci v normalnih razmerah.V priponki vam pošiljam referat  o uporabi spletne učilnice pri pouku geografije.Če želite ga lahko prebrete.

Bodite zdravi in lep pozdrav. Bojan Lenart



V odgovor na Bojan Lenart

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
http://geografija-jazon.splet.arnes.si/Spoštovani

Hvala kolegu Bojanu. Ker gremo danes v drugi dan poučevanja na daljavo, je težko reči, kaj se dogaja po šolah. Nekatere šole ta teden niso šle v poučevanje na daljavo, druge pa so. Tudi učitelji uporabljajo različne načine in komunikacijo z učenci in dijaki. Moj predlog je enostaven; uporabite tisto, kar ste delali do sedaj, če pa nimate večjih izkušenj (npr. dela v aplikacijah, ki omogočajo deljenje med člani), pa uporabite najenostavnejše oblike. Kolegica mi pravi, da bo komunicirala prek e-pošte (ne vem, kako rešujete problem, če so učenci stari manj kot 13 let), napisala kratka navodila, kaj naj učenci delajo, kaj naj preberejo in kaj moraj potem od tega vedeti, znati. Kot svetovalec tudi nimam nobene informacije o tem, kako imate razdeljeno delo po predmetih. Spet sem zasledil na drugih forumih, da nekateri učitelji dajo učencem dela za 20-25 minut za predmet na dan. Po mojem mnenju bi lahko predmete vezali na dni v tednu, npr. en dan bi učenci delali na geografiji in zgodovini, drugi dan na matematiki in biologiji, tretji na kemiji in fiziki... Si bom pa dovolil malo reklame za projekt Jazon Jazon: http://geografija-jazon.splet.arnes.si/ (ZRSŠ), kjer lahko vidite primere navodil dijakom in naloge za dosego ciljev pri posameznih temah. Uporabno za gimnazijske učitelje, za učitelje v OŠ pa za iskanje zamisli. 

Lep pozdrav in ostanite zdravi
Anton Polšak
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Borut Drobnjak -

Pozdravljen Anton in tudi vsi drugi uporabniki sodelovalnice! 

Sam poučujem geografijo preko  Arnesove aplikacije  Moodle spletne učilnice prirejene za Gimnazijo Poljane. Da ne preobremenjujem dijake , je ena šolska ura namenjena pridobivanju nove snovi , to opravimo preko Power Pointa moje izdelave, druga ura pa je namenjena nalogam dijakom, tu pa uporabljam geografija Jazon. Za 1. Letnik pa še pošljem dijakom dodatno povezavo na eučilnica Obča geografija. Ure vpisujem v e asistent  s pripombo, da poteka učenje na daljavo. Na spletni učilnici pa imam odprt tudi forum z vprašanji in odgovori za dijake, posebej za 1., 2. In 3. Letnike.

Lp Borut

V odgovor na Borut Drobnjak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Darjan Grudnik -

Spoštovane kolegice in kolegi.

Geografi ponavadi veljamo za iznajdljive in prilagodljive učitelje, zato verjamem, da bomo skupaj kos tudi temu aktualnemu izzivu. Je pa res, da nas je mogoče mnoge situacija ujela nekoliko nepripravljene, kar se tiče tako imenovanega pouka  "na daljavo". Opažam, da je zelo velik problem tudi računalniška pismenost. 

Kot mnogi izmed vas imamo tudi na OŠ Mirana Jarca v Črnomlju urejene spletne učilnice. Sam sem že v petek z učenci od 6.-9. razreda navezal tudi stike na njim zelo priljubljeni družabni aplikaciji Snepchat. Komunikacija preko tega se je izkazala kot primer dobre prakse. Prvič, ker to množično uporabljajo, in drugič, ker se mi zdi uporaba mailov pri tej starosti manj uporabna. Učenci se odzivajo na moja sporočila zelo hitro. Ustvaril sem pogovorne skupine po razredih, člani skupin so povečini skoraj vsi učenci. Nenehno pa jih tudi vzpodbujam k temu, da se med sabo obveščajo. Že med poukom sem se z njimi tudi veliko pogovarjal o prevzemanju odgovornosti, tako da sedaj računam, da jih bo čimveč dejavnih, utopično pa je seveda pričakovati, da bodo zadolžitve, ki jih bodo dobili, opravili vsi. 


Po predmetih učencem dam navodilo za delo na način, da jim v učilnico prilepim ppt predstavitev teme, ki bi jim jo predaval pri pouku. PPTje imam v googlovih dokumentih, učenci imajo preko povezave omogočen pogled. K vsaki temi sem tudi dodal interaktivne vaje, ki sem jih dobil na povezavah, ki ste jih delili tukaj. Za to se vam iskreno zahvaljujem. V prihodnjih dneh bom v učilnicah tudi pripravil različne kvize z različnimi tipi vprašanj. Možnosti je veliko. Tudi Kahoot je zelo uporabna zadeva. V devetem razredu sem upošteval priporočila o aktualizaciji, ta teden mi učenci devetega razreda pišejo dnevnik dogodkov. Je pa res, da ustvarjanje teh vsebin vzame izredno dosti časa, sploh če želimo, da je zadeva izpeljana na nekem nivoju. Razmišljam tudi, da bi za učence pripravil  konferenco v voxu, ali pa mogoč posnel kakšen video in ga priložil v spletno učilnico. Trudim se, da bi učencem zadeva bila čimbolj zanimiva, kajti to je po mojem pogoj, da bodo k delu tudi pristopili. Najbolj pomembno pa seveda je, da jim to omogočimo. Pomemben pa je seveda nabor različnih načinov dela.

Spoštovani kolegi. Zahvaljujem se vam za vse komentarje, namige, predloge. Marsikaj kar preberem in dobim tukaj, lahko uporabim. Želim vam vse dobro, pazite nase. 

Ostanite zdravi.

Lep pozdrav.

Darjan Grudnik



V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Urška Bratuša -

Pozdravljeni še z moje strani!

Sem zaposlena v OŠ (torej imamo učence, ki so seveda tudi mlajši od 13 let).

Delo poteka tako, da predmetni učitelji pošljemo gradiva za posamezen dan pomočnici, le ta jih strne v en dokument za posamezen razred in pošlje na e-mail staršev. Glede na povratne informacije, ki jih dobivamo, zgleda da to dobro deluje.

Lep sončen torkov dan vam želim,

Urška Bratuša



V odgovor na Urška Bratuša

Odg: Poučevanje na daljavo

od Igor Lipovšek -

Na naši šoli smo spletne učilnice moodle (o čemer pišejo tudi predhodni kolegi) odprli gostom, saj se veliko učencev ne znajde z uporabniškim imenom in geslom.

Tako lahko kdor koli na svetu dostopa vanje. Ker pa na ta način ni evidence o sodelovanju, napravim še kratko anketo v okolju 1ka. Za ta teden sem pripravil še bolj analogni pristop - vodeno branje delovnega zvezka in kviz.  Prihodnji teden pa, odvisno od izkušenj in odziva učencev, bom poskusil bolj digitalno.

Neme zemljevide sem pobral s spletne strani Društva učiteljev geografije Slovenije. Zelo uporabno.

V odgovor na Igor Lipovšek

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Spoštovani

Vesel sem, da se oglašate tako iz OŠ kot gimnazije. Pišete, da ste našli različne načine za delo na daljavo. saj to je ključno, uporabiti obvladljivo stvar oz. način. Ni treba vsega na enkrat, kot je rekel Igor, lahko jutri ali naslednji teden (upam, da se bo tole z virusom kmalu končalo!) poskusite kaj drugega. Žal pa ta hip ni možno in tudi ni smiselno učenje uporabe novih portalov in aplikacij (mogoče boste slišali, da se to pri nekaterih predmetih celo dogaja, a se ne obremenjujte s tem!). Zdi se, da je ta hip najbolj koristna izmenjava informacij med nami vsemi. Ne bi rad favoriziral učenja na daljavo preko Jazona (glejte link v spletnih učilnicah!), tudi ne zaradi tega, ker je namenjen prvenstveno gimnaziji, ampak naša kolegica sporoča, da se je obisk portala zares močno povečal. Torej še ena uporabna stvar. Torej, gremo naprej!

lep pozdrav
Anton Polšak
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Tomi Tomšič -
Še moj prispevek k delu na daljavo.
S tem sem se srečal prvič in ker nisem našel drugega načina, kako kvalitetno in kolikor toliko enakovredno učencem razložiti snov, sem pobrskal za programi, ki snemajo namizje. Po nekaj testiranja se mi je tale zazdel kar sprejemljivo dober in enostaven za uporabo: https://www.nchsoftware.com/capture/index.html

Učne ure posnamem in naložim na youtube kanal, staršem pa posredujem povezavo do določenega posnetka. Rezultati dela so tule: https://www.youtube.com/user/tomitomsic

Ne slepim se s tem, da bodo čisto vsi učenci te posnetke pogledali in sledili navodilom. Vendar se tudi ne slepim s tem, da od moje običajne ure v razredu vsi učenci vse odnesejo. Tako sem mnenja, da bom z učenjem na daljavo na tak način pri običajnem deležu učencev dosegel približno enak učinek, kot če bi pouk potekal normalno. Z eno bistveno razliko. Morda se zdi, da se za tak posnetek samo usedeš pred zaslon in 45 minut govoriš. Vzame približno 3x več časa in energije, kot če bi izvedel običajno uro v razredu. Potrebna je dobra vnaprejšnja priprava, saj se vsaka napaka zabeleži. In kljub dobri pripravi, ko si ogledaš posnetek, še vedno hitro našteješ kar nekaj lapsusov. No, ti so tam samo zato, da se vidi, če poslušalci zbrano poslušajo ;).

Virus gre na negativne - bodite torej pozitivni in bo vse v redu :)
V odgovor na Tomi Tomšič

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Hvala kolegu Tomiju za njegov prispevek. Šel sem gledat na splet, kako je to videti v resnici in sem bil res presenečen. Kolega si je naprtil ogromno dela, saj ima posnetke različnih ur v celoti (za snemanje je šlo bog ve koliko časa več...). Izjemno delo. Prosim samo še za pojasnilo, kako je naredil posnetek zaslona. Zdi se, da je na zaslonu projicirana PPT predstavitev, hkrati pa slika iz kamere, ki je kolega snemala.

lep pozdrav
Anton Polšak
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Tomi Tomšič -
Vsak se po svoje loteva te situacije, važno, da si vsak najde način, ki mu najbolj odgovarja. Sam uporabljam dva zaslona. Na prvem, ki je sneman, je ppt predstavitev, na drugem je omenjeni program za snemanje, v katerem lahko vključiš ali izključiš kamero in nastavljaš položaj in velikost slike s kamere, ki se nasname čez zajeto sliko.

V vsaki stvari moramo najti nekaj dobrega. Morda bodo pa ti posnetki kdaj drugič res še prav prišli.

lpT
V odgovor na Tomi Tomšič

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -

Pozdravljeni vsi,

najbrž je kdo od geografov prisoten tudi v skupnosti zgodovinarjev.

Oni si na veliko delijo svoje učne liste na spletu.

Geografi bi jih lahko posnemali.


V odgovor na Tomi Tomšič

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Tomi, čestitam in hvala ti.
Če bi se učitelji lotili snemanja učnih ur bi lahko v kratkem času pokrili veliko tem za poučevanje na daljavo. Seveda bi bilo gradivo uporabno tudi v času brez virusov.
V odgovor na Tomi Tomšič

Odg: Poučevanje na daljavo

od Katarina Bola Zupančič -
Zdravo.

Jaz sem svojim četrtim kar posnela snov z diktafonom, gradivo pptx... imajo, pa gremo skupaj. Velikost datoteke je zanemarljiva, brez problema jo obesim spletni učilnici. Pred tem sem snemala, pa nisem bila zadovoljna. Pa pri nas nas je kar nekaj s slabšimi povezavami in je tako za vse bolj sprejemljivo.
Na šoli smo se tudi dogovorili za sledljivost dijakov in zato delamo preko naše spletne učilnice 8 na našem strežniku).

Dela je pa ogromno, sploh na manjših šolah, ko dejansko pripravljam gradivo za vse letnike, pa ne samo za Gim program. Sem se pa odločila, da rajši kot pptx naredim učni list, da si dijaki sami oblikujejo zapiske (po načelu učenje učenja), ker če ne, samo prepisujejo. Zaenkrat kar deluje. Dodajam tudi vaje po predelani snovi in oddajo gradiva v učilnici. Upam, da mi je še kaj znanja ostalo od tistih seminarjev več leeet nazaj.

Smo pa na naši šoli ugotovili, da se zelo hitro učimo in prilagajamo. Danes smo imeli konferenco in pogovore preko Microsoft Teams možnosti, mogoče ste bili včeraj na predavanju, je tudi danes ob 15ih.

Obilo zdravja, delovnih novosti. Včasih rečejo, da je vsaka stvar za nekaj dobra. Sicer nisem negativec, ampak upanje umre zadnje.
V odgovor na Tomi Tomšič

Odg: Poučevanje na daljavo

od Petra Madronič -

Kapo dol, kolega Tomi!

Na naši šoli smo za prvi teden pripravili več ali manj delo s samostojnimi delovnimi zvezki, projektno delo ipd. Skratka čim manj uporabe interneta, ker smo nekako predvidevali, da bo kolaps. Računalničarka je že v nedeljo na našo spletno stran naložila naša navodila zbrana po razredih in oddelkih za cel teden. 

Sama imam že nekaj let postavljene spletne učilnice, tako da učenci ne bodo imeli pretiranih težav in jim ne bo predstavljajo novosti. 

Za drugi teden bom nekaj dodatnega materiala, navodil in nalog naložila v spletne učilnice. Upam, da ne bo pretiranih mrkov. Hvala vsem za ideje in pomoč.

Ostanite zdravi in polni kreativnih idej!

Petra

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Če je za koga uporabno.
Predlog, kako zaposliti učence/dijake.
Pošljete jim link do te spletne strani: http://www.udeuschle.selfhost.pro/panoramas/makepanoramas_en.htm
Za nalogo naj izdelajo panoramski pogled iz svojega okna. Narejeno shranijo kot sliko (jpg) in jo pošljejo po mailu.
Če imate učilnico urejeno in v njo vpisane učence, potem lahko sliko odložijo v učilnico. Nekaj takega naj bi poslali učenci/dijaki. Moj pogled skozi okno:Panorama
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Mirsad, dobra zamisel. Jaz ne bom pošiljal pogleda iz okna, ga lahko kvečjemu prilepim. Nič kaj se ne vidi okrog. 

lep pozdrav
Priloga 20200319_124804.jpg
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Igor Lipovšek -

Mirsad me je izzval in sem naredil filmček, da bodo učenci na OŠ Otočec (prerisali/narisali) natisnili panoramo, usmerjeno proti jugu, in vsaki dve uri vrisali položaj Sonca nad obzorjem.

Sliko bodo prinesli, ko se prvič spet vidimo. Imam srečo, da domačo nalogo vedno naredi več kot 90% učencev. :-) Ampak redoljubnosti se niso od mene navzeli. :-)

V odgovor na Igor Lipovšek

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -

Na prvi pomladni dan bi morali spomniti učence v ponedeljek, če že nismo :)

Če želite pokukati v vsebino tega sporočila ga morate odpreti v spletni učilnici. :))


V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Metka Starešinič -
V odgovor na Metka Starešinič

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -

Metka,

hvala, da si nas spomnila na Svetovni dan voda.

Tudi mene si spomnila, da postavim na spletno stran DUGS-a vsebine, povezane na temo voda, pa so datoteke prevelike.

Obesil sem jih na Arnes filesender in jih lahko snamete do 31.3.2020.

Datoteke so v formatu ZIP. Potrebno jih je odzipati v eno pripravljeno mapo.

1. KAKO SE ZAŠČITIMO PRED POPLAVAMI. Didaktična igra. (Velikost 165  MB)

https://filesender.arnes.si/?s=download&token=939b8a95-a990-463a-b0dc-bf287fa75643

2. Film na enako temo. (Velikost 615 MB)
https://filesender.arnes.si/?s=download&token=b42e9590-f464-4f7c-b36a-fb39fa7179b0

Da se razumemo, vsebine niso mišljene za poučevanje na daljavo.




V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Valentina Maver -
✌️

Sent from my iPhone

On 21 Mar 2020, at 13:22, Mirsad Skorupan (via SSIO) <noreply@skupnost.sio.si> wrote:

jaz
Odg: Poučevanje na daljavo
od Mirsad Skorupan - sobota, 21. marec 2020, 12:39
 

Metka,

hvala, da si nas spomnila na Svetovni dan voda.

Tudi mene si spomnila, da postavim na spletno stran DUGS-a vsebine, povezane na temo voda, pa so datoteke prevelike.

Obesil sem jih na Arnes filesender in jih lahko snamete do 31.3.2020.

Datoteke so v formatu ZIP. Potrebno jih je odzipati v eno pripravljeno mapo.

1. KAKO SE ZAŠČITIMO PRED POPLAVAMI. Didaktična igra. (Velikost 165  MB)

https://filesender.arnes.si/?s=download&token=939b8a95-a990-463a-b0dc-bf287fa75643

2. Film na enako temo. (Velikost 615 MB)
https://filesender.arnes.si/?s=download&token=b42e9590-f464-4f7c-b36a-fb39fa7179b0

Da se razumemo, vsebine niso mišljene za poučevanje na daljavo.





Odgovorite lahko prek e-pošte.

Reading this in an email? Download the mobile app and receive notifications on your mobile device.

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -

Spoštovani,

vsi, ki ste prenesli didaktično igro (37) in film (29) upam, da vam bo koristilo pri vašem delu, ko spet pridemo v šolske klopi.

Podaljšal sem datum do kdaj lahko snamete obe prilogi. To je do Noči geografije 3.4.2020.


V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Njega dni sem bil na razglednem stolpu nad Vrbskim jezerom. kaj vse se vidi (Koroška, pa tudi vsa gorska veriga s Slovenijo). Sem šel gledat na Udeuschle, kateri vrhovi so to vse. Kaj pa uporabljate za izdelavo panoramskih posnetkov (če te funkcije že ni samem fotoaparatu ali pametnem telefonu)?
Priloga Untitled 1.jpg
Priloga Untitled 2.jpg
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Mirsad, še en izziv v tej zvezi: naj se malo urijo v orientaciji in prostorski predstavljivosti in skombinirajo Udeuschle, Google Earth 3D in še kakšno stvar in pošljejo kot dokazilo. Zanimivo je npr. iskati točko, od koder je posneta neka fotografija ali pa narejena slika. Še bolj zanimivo je, če gre za časovno razliko in različno rabo tal, širitev naselij ali prometnic...
Priloga Untitled 1.jpg
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -

Tone, to je res imenitno. Toliko podatkov je na teh treh slikah, da jih lahko preučujemo par ur.

Mislim, da je naloga primernejša za dijake kot za učence.


V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Nataša Mrak -
Take naloge so vedno izziv in zanimive.
Eno takih so učenci 9. razreda dobili ta teden ... cesta v obliki srca.

V odgovor na Nataša Mrak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Igor Zadravec -

Ja super takšna naloga, 


Če pa smo že pri Spicniku.. Bil celo lani tam ob tem času in je res lep tale srček. 

Je pa ta del Slovenije tudi predmet moje diplomske. 

Na tej kmetiji, s katere je slikano sem anketiral... 


Lep pozdrav. 

V odgovor na Igor Zadravec

Odg: Poučevanje na daljavo

od MARI KARNET -

Res zanimiva naloga.

Sem jo kar uporabila za moje šestošolce. Prav za današnjo uro.

Med njimi je učenka, katere starši so lastniki zemljišča okrog znamenitega cestnega srčka sredi vinogradov.

Imamo prekrasen šolski okoliš v Svečinskih goricah, ob reki Pesnici na obronkih Kozjaka.

Mari Karnet

 

From: Igor Zadravec (via SSIO) <noreply@skupnost.sio.si>
Sent: Wednesday, March 25, 2020 1:42 PM
To: MARI KARNET <mari.karnet@guest.arnes.si>
Subject: SOD-GEO: Odg: Poučevanje na daljavo

 

Slika od Igor Zadravec

Odg: Poučevanje na daljavo

od Igor Zadravec - sreda, 25. marec 2020, 13:04

 

Ja super takšna naloga, 

 

Če pa smo že pri Spicniku.. Bil celo lani tam ob tem času in je res lep tale srček. 

Je pa ta del Slovenije tudi predmet moje diplomske. 

Na tej kmetiji, s katere je slikano sem anketiral... 

 

Lep pozdrav. 


Odgovorite lahko prek e-pošte.

Reading this in an email? Download the mobile app and receive notifications on your mobile device.

V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Pozdravljeni,
posredujem iz drugega foruma, jaz sem se zamislil, kaj pa vi?

Spoštovani stanovski kolegi!
Šele nekaj dni poteka učenje na daljavo in niti ne na vseh šolah. Družbeni mediji pa so že preplavljeni s takimi zgodbami:
"Dragi učitelji. Bodimo razumni. Pišem izkušnjo dela na daljavo kot učiteljica in mati treh otrok. Poslušamo navodila in smo vsi doma, tudi mož je zaprl firmo. Imam triletnika, četrtošolca in šestošolca. Danes sem samo z njima delala do pol štirih, pa sta oba odličnjaka in nadarjena učenca. Običajno delata za šolo vse sama. Že dva dni smo zasuti s poplavo učnih listov, pdfjev, powerpointov, filmi youtuba, nalog iz Rokusa plus delo v dz, zvezku in ucbenikih. Zmanjkalo nam je kartus in papirja. Poleg nalog v zvezke, dobivamo naloge za projekte, ki morajo biti poslikani in oddani do datumov. Vmes sledim sluzbenim mailom, odgovarjam na maile, viber in tel klice mojim solskim starsem ter animiram triletnika. Moz pomaga veliko, ima tudi stotine klicev strank in je zasut s svojimi mailli. Doma imamo tri laptope, komaj folgamo. Še dobro, da sem si pred to norijo nakuhala jedi za v zmrzovalnik, da samo odmrznemo... sprasujem se kako to zmorejo starši, ki nimajo tako delavnih otrok? Ki imajo otroke z ucnimi tezavami? Ki sploh nimajo doma printerja ali celo racunalnika? Super, da so zalozbe odprle portale, kjer lahko zdaj neomejeno trosimo ves material in vem, da se vsi trudite biti "pridni", dokazati, da ucitelji delamo. Postavite pa se v vlogo otrok in starsev, ki imamo vec otrok. Noro je. Manj je več, pravijo... načrtujmo človeško in z glavo!"

Pridružujem se temu mnenju, saj moji dve nečakinji, ki hodita v srednjo šolo vsak dan delata več kot 6 polnih ur pa zaostajata z nalogami.

Vdih, izdih.
Tina B. Kokot, OŠ Gorišnica
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Metka Starešinič -

Mirsad, 

res se je za zamisliti. V prvih treh delovnih dneh so nas kolegi geografi zasuli s primeri dela na daljavo in učnimi isti. Priznam, da sem debelo gledala, kaj se dogaja. Na naši šoli ta teden ne delamo. Smo se pa že v petek dogovorili in po obvestilu ravnateljice, da moramo biti najprej človeški. Menim, da je za pouk na domu dovolj tudi učbenik, zvezek, delovni zvezek in atlas. Ob poplavi vseh spletnih povezav se, verjemite, otroci izgubijo in porabijo preveč časa za iskanje informacij. Nekateri učni listi so absolutno predolgi... Navodila naj bodo jasna in preprosta. Kot učiteljica in mama učenke petega razreda z enim samim računalnikom brez tiskalnika bi težko sledila tako obsežnemu delu. 

Ob vsem prebranem bom zagotovo svoje delo za prihodnji teden načrtovala z mislijo "manj je več". Najbolj se zamislim glede družin, kjer se otroci že v šoli počasi in s težavo učijo, doma pa nimajo pomoči staršev... Dajte se postaviti v njihov položaj. 

Jaz sem s svojo petošolko te dni utrjevala učno snov v naravi - ob kraškem potoku sva ponovili kraške pojave, v gozdu orientacijo, naravoslovje in veliko je bilo športa. Bodite iznajdljivi in kreativni. 

Vsem vam želim veliko zdravja in uspešno delo. 

Lep pozdrav. 

Metka Starešinič 

V odgovor na Metka Starešinič

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anica Pušnik -
Pozdravljeni,



sem istega mnenja, pamet v roke, bi rekli po domače, najprej zdravje in

da se stvari normalizirajo, pa bomo vse nadoknadili, tudi jaz menim-

manj je več- pustimo družini pristne odnose in vrednote pa vodenje

gospodinjstva,..



Lepdan želim in ostanite zdravi.



Anica
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Tina Hafner -
Pozdravljeni,

popolnoma razumem stisko mame. Glede na to, da sem tudi sama mati treh otrok, ob pripravi gradiv za učence najprej pomislim na to, da jih pripravljam za njih, ne pa za to, da bodo gradiva uporabljali starši, da jih bodo poučevali. Poučujem učence stare med 12 in 15 let. Poleg geografije še španščino.

Na šoli smo se dogovorili, da za učence ne pripravljamo gradiv, ki jih je potrebo tiskati, saj ne moremo pričakovati, da vsi domovi razpolagajo s tiskalniki. Hkrati je tiskanje kupa učnih listov dnevno neustrezno tudi z vidika okolja. Geografi imamo odlične samostojne delovne zvezke. Eno izmed skupnih izhodišč je tudi, da upoštevamo, da otrok dela sam. Mnogo otrok je ob dopoldnevih, ko teče učni proces, samih doma, ali pa so starši zgolj fizično prisotni in delajo. Tudi oni se soočajo z izzivi novonastale situacije. Zdi se mi pomembno, da gradiva pripravimo tako, da otroci do njih dostopajo na ustaljen način, ki ga zlahka usvojijo.

Kot razrednik ob koncu dneva staršem delim obrazec Dnevno poročilo o učenju na daljavo in zvečer dobim zbrane vse informacije, odzive, težave. Nato jih rešujemo, rešimo. Kasneje bom stopila tudi v kontakt z učenci, a menim, da tudi oni potrebujejo postopno privajanje in razvijanje veščin, ki jih potrebujejo za to, da se samostojno dokopljejo do znanja. 



Ta čas lahko učitelji izkoristimo, da se samoizobražujemo, vsega kar se bomo naučili, pa ni potrebno takoj testirati:)) 

Lep pozdrav,

Tina Hafner



On Thursday, March 19, 2020, 10:42:51 AM GMT+1, Mirsad Skorupan (via SSIO) <noreply@skupnost.sio.si> wrote:


jaz
Odg: Poučevanje na daljavo
od Mirsad Skorupan - četrtek, 19. marec 2020, 09:55
 
Pozdravljeni,
posredujem iz drugega foruma, jaz sem se zamislil, kaj pa vi?

Spoštovani stanovski kolegi!
Šele nekaj dni poteka učenje na daljavo in niti ne na vseh šolah. Družbeni mediji pa so že preplavljeni s takimi zgodbami:
"Dragi učitelji. Bodimo razumni. Pišem izkušnjo dela na daljavo kot učiteljica in mati treh otrok. Poslušamo navodila in smo vsi doma, tudi mož je zaprl firmo. Imam triletnika, četrtošolca in šestošolca. Danes sem samo z njima delala do pol štirih, pa sta oba odličnjaka in nadarjena učenca. Običajno delata za šolo vse sama. Že dva dni smo zasuti s poplavo učnih listov, pdfjev, powerpointov, filmi youtuba, nalog iz Rokusa plus delo v dz, zvezku in ucbenikih. Zmanjkalo nam je kartus in papirja. Poleg nalog v zvezke, dobivamo naloge za projekte, ki morajo biti poslikani in oddani do datumov. Vmes sledim sluzbenim mailom, odgovarjam na maile, viber in tel klice mojim solskim starsem ter animiram triletnika. Moz pomaga veliko, ima tudi stotine klicev strank in je zasut s svojimi mailli. Doma imamo tri laptope, komaj folgamo. Še dobro, da sem si pred to norijo nakuhala jedi za v zmrzovalnik, da samo odmrznemo... sprasujem se kako to zmorejo starši, ki nimajo tako delavnih otrok? Ki imajo otroke z ucnimi tezavami? Ki sploh nimajo doma printerja ali celo racunalnika? Super, da so zalozbe odprle portale, kjer lahko zdaj neomejeno trosimo ves material in vem, da se vsi trudite biti "pridni", dokazati, da ucitelji delamo. Postavite pa se v vlogo otrok in starsev, ki imamo vec otrok. Noro je. Manj je več, pravijo... načrtujmo človeško in z glavo!"

Pridružujem se temu mnenju, saj moji dve nečakinji, ki hodita v srednjo šolo vsak dan delata več kot 6 polnih ur pa zaostajata z nalogami.

Vdih, izdih.
Tina B. Kokot, OŠ Gorišnica
V odgovor na Tina Hafner

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Pozdravljeni

Sam se zavedam, da je sedaj precej nejasnosti in različnih pristopov šol, ki pritiskajo na učitelje. Tudi smernice ali navodila ZRSŠ vedno in povsod ne naletijo na dober odziv, je pa razlika po predmetih in tudi po šolah. Dobivamo različne informacije tudi po drugih poteh, ne samo preko spletnih učilnic. Zato je ključni namen tega in aktivnosti v spletnih učilnicah, da si med seboj pomagamo, izmenjamo mnenja in dobre prakse. Tudi zgoraj prilepljen mail ni edini, ki ga poznam s to problematiko; verjamem pa, da geografi nismo tisti, ki bi v tem hipu najbolj obremenili učence (in starše) in da jim znano naložiti realne naloge. Zato vas vabim, da v spletnih učilnicah za OŠ ali gimnazije ali v tem forumu dodate tudi kakšno gradivo ali navodila, ki ste ju poslali učencem ali dijakom za delo v roku enega tedna ali pa neke teme. Tudi sam delam na tem, imam pa tudi primer, ki v osnovi ni moj, kaže pa način načrtovanja aktivnosti za učence. 

lepo vas pozdravljam
Tone
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Darjan Grudnik -
Spoštovani.

Vsekakor se strinjam z nekaterimi predhodniki, da je manj včasih več. Moje mnenje, kar se tiče youtuba, je, da je zelo veliko vprašanje, koliko učencev bi dejansko gledalo celoten posnetek. Če bi se sam poslužil takšnega dela, bi mogoče izvedel kakšno uro, več zagotovo ne.

Sam sem ta teden tudi po TV zasledil vrhunski primer dobre prakse kolegice iz gimnazije v Novem mestu, ki uporablja aplikacijo Zoom (https://zoom.us/). V njej se lahko organizira konferenca do 100 uporabnikov. Sam sem jo včeraj in danes poizkusno testiral z nekaj učenci in prvi odziv je dober. Mogoče je tudi prikazati svoj zaslon, preko katerega lahko projiciraš ppt, video posnetek, vaje, naloge... Predvsem se mi zdi pomembno, da lahko učenci aktivno sodelujejo, z njimi se lahko pogovarjaš in jih tudi vidiš. Se pravi zadeva se zelo približa delu v razredu.

Lep pozdrav.

Darjan Grudnik
V odgovor na Darjan Grudnik

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Spoštovani,
jaz poučujem na daljavo že 15 let in uporabljam Arnes Vox spletne konference. Zadnja prenova vmesnika, ki ne bo potreboval flash playerja, se dela, in če ne bi bilo virusa, bi najbrž bila že zunaj.
Sem popolnoma zadovoljen. Omogoča vse to kar ste našteli in še več.
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Andreja Šiško -
V odgovor na Andreja Šiško

Odg: Poučevanje na daljavo

od Igor Lipovšek st. -
Andreja, žal.
Pa saj se učitelji praviloma tudi v analognih razmerah pripravljamo v nedeljo. Res pa je, da tega v E-asistentu ne moremo vpisati. :-)

Me pa nekaj drugega zanima. Ali je kdo našel kakšen zanimiv film, razlago ali shemo z naslovom: "Geografski dejavniki nastajanja in širjenja virusa"?
Našel sem , ampak je angleško, dolgo in vremensko. Zgolj omenja vpliv (gibanja) prebivalstva, način življenja, promet, politične dejavnike.
Tole je že nekaj didaktičnega, ampak mene zanima celostni Hettner.
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Spoštovani,
če še niste opazili, je Geodetski inštitut Slovenije spet odprl učna e-gradiva: http://egradiva.gis.si/web/guest
Veliko je uporabnih vsebin za osnovne in srednje šole (GEO in ZGO).
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Boštjan Kališnik -
Mirsad, hvala.
Strinjam se tudi, da moramo biti pri posredovanju gradiv zmerni. Zavedati se moramo, da vsi učenci doma nimajo enakih pogojev za delo in da delajo sami (brez naše neposredne pomoči). Verjamem, da si vsi skupaj želimo čim prej vrniti na svoja delovna mesta in v šolske klopi.
Ostanite zdravi. Lep pozdrav!
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Petra Madronič -
Živjo vsem!

Res smo se zakadili v tole delo na daljavo. Kot pravim, pri nas v prvem tednu ni bilo težav, v drugem smo pa bili primorani odpreti spletne učilnice za goste brez prijave. Skrbim, da učenci ničesar ne tiskajo in so čim manj za računalnikom, saj niso edini, ki delajo od doma. Za naslednji teden imava namen s kolegico pri sedmošolcih in devetošolcih izkoristiti zemljevid Koronavirusa, ki ga je izdelal Oddelek za geografijo, FF, UL. aktualizacija je sila pomembna. ;) Sama naloga še nastaja, ko bo dodelana jo pa pošljem.

Lep pozdrav,
Petra

V odgovor na Petra Madronič

Odg: Poučevanje na daljavo

od KSENIJA PAVLIN -

Živjo.

Hvala za tole povezavo zemljevida, zelo uporabno. Jaz sem dala učencem nalogo, da spremljajo število obolelih (7. r - sosednje države, 8. r - Avstralija in Nova Zelandija, 9. r - Slovenija). Potem bodo pa podatke pri matematiki grafično prikazali.

Lp, Ksenija

V odgovor na Petra Madronič

Odg: Poučevanje na daljavo

od DUŠAN ROJKO -
Pozdravljeni!


Pri meni učenje na daljavo teče zelo dobro, dijaki delajo naloge,

odgovarjajo na vprašanja, rešujejo delovne liste, e gradiva...

Pogrešam pa neposreden stik z dijaki in sodelavci. Pogrešam normalen

ritem življenja. Prepričan sem, da bo ta korona kriza kar trajala. 

Po drugi strani pa ima človek več časa zase, za bližnje, bere knjige,

gleda filme, dela na vrtu, pospravi garažo in predale v stanovanju....

Kot velik ljubitelj športa, športne in politične geografije ter seveda

zgodovine bom letos zelo pogrešal EURO 2020, prvič v 12 državah. Prav

tako letos ne bo POI v Tokiu, drugič v tem mestu po letu 1964. Trenutno

zelo pogrešam tekme lige prvakov....

Človek ne more verjeti, da se nekateri nogometaši pritožujejo, da bodo

imeli manjše plače. Ubogi milijonarji....

Prav bi bilo, da bi mediji bolj natančno opredelili vzrok te bolezni, ki

prihaja iz 12 milijonskega mesta Wuhan iz province Hubej, kjer živali

prodajajo in pobijajo vse povprek, od podgan, netopirjev, kač, psov....

In zanimivo. Ta človek moderne dobe v času digitalne revolucije,

napredka znanosti in medicine, nima odgovora. Nima zdravila in ne

cepiva. Ta virus je ohromil cel svet in nihče nima protiorožja. 

Kar se tiče ocenjevanje, ne vidim večjega problema. Dijaki imajo že

sedaj veliko ocen, kakšno bodo še pridobili, kakšno bomo izpustili...

Sam letos nisem sodeloval na geografskem tekmovanju, ker sem bil

decembra na terapiji, ravno v času, ko je bil kratko omejen čas vzeti

naloge in rešitve iz spleta. 


Na koncu je važno, da smo optimisti, zdravi, živi in upanja polni za

prihodnost. Vse je minljivo, tudi VIRUS. 

Je čas virusa in bo čas po virusu, ko bomo marsikaj bolj cenili kot

dosedaj. 


Lepo vas pozdravljam in vam želim prijeten zimski dan. 

Vsem materam pa želim vse dobro in lepo  ob njihovem dnevu. 


Dušan Rojko, III. gimnazija Maribor

(Uredil/a Anton Polšak - izvorna oddaja sreda, 25. marec 2020, 11:00 )
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Spoštovani

Želim samo informirati, da so na naslovu https://sio.si/wp-content/uploads/2020/03/Strokovne-usmeritve-Navodila-ZRSŠ.pdf
navodila za ravnateljice in ravnatelje osnovnih šol za izvajanje izobraževanja na daljavo v izrednih razmerah. Dobro je vedeti, kakšne informacije so bile poslane na šole, čeprav verjamem, da ste se znali organizirati na svojem predmetnem področju že sedaj.

lepo pozdravljeni 
Anton Polšak
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Spoštovani

Nekateri sporočate, da od vodstev šole ne dobite prav vseh informacij, ki se vas tičejo in so v zvezi z delom na daljavo. Sporočam, da je MIZŠ poslal okrožnico OŠ glede preverjanja in ocenjevanja. Pravzaprav gre samo za usmeritve za preverjanje, ki jih najdete tudi na: https://sio.si/2020/04/03/usmeritve-za-preverjanje-in-ocenjevanje-znanja-v-osnovni-soli/ in https://skupnost.sio.si/pluginfile.php/865152/mod_resource/content/1/Usmeritve_preverjanje%20in%20ocenjevanje_OŠ_31032020.pdf 

Lepo pozdravljeni
Anton Polšak