Če želimo ohraniti naš planet za naše zanamce, bomo morali spremeniti svoje delovanje in trajnostnost sprejeti kot način življenja.
Pomemben del tega je vsekakor vzgoja in izobraževanje, ki bo pri tej spremembi odigrala ključno vlogo. Razsežnost okoljskih izzivov od nas zahteva, da združimo moči in prispevamo vsak po svojih zmožnostih.
Več o tem na spodnjih povezavah in v priponkah.
KONTEKST: Didaktični izzivi pri predmetu Družboslovje: razvijati zavest o trajnostnem razvoju /več v druzboslovje (1).pdf in AktivnostiVIZ_Podnebni_cilji_in_vsebine_vVIZ.pdf (zrss.si)
Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju - Zavod RS za šolstvo (zrss.si)
Evropska komisija je leto 2023 razglasila za evropsko leto spretnosti, ki izpostavlja tudi veščine in spretnosti za prehod v zeleno in digitalno družbo.
Koristen vir iz priponke: Knjiga ZGODBE SELITEV, ki jih piše podnebna kriza.
Knjiga ponuja ogledalo in edinstveno možnost, da postavimo pod drobnogled naše lastno dojemanje sveta in predvsem naše delovanje v svetu.
Kaj ob vsem nakopičenem znanju , podatkih, idejah in zgodbah, ki se nam ponujajo okrog nas, v tem trenutku počnemo mi sami?
Kaj še lahko storimo mi sami in vsi skupaj, da bi podnebno krizo, ki jo šele zdaj vse bolj občutimo tudi na lastni koži, vsaj deloma ublažili?
V knjigi je predstavljenih 17 zgodb z različnih koncev sveta, ki so jih za namen predstavitve v knjižici zbrali udeleženci in udeleženke projekta »Onkraj zgodb«, v katerem so iskali povezave med podnebno krizo in selitvami ljudi.
SPODBUDA: Zgodbe v knjižici so vam lahko v pomoč in navdih pri naslavljanju podnebnih sprememb in migracij v razredu, saj so v njih predstavljene osebne pripovedi, ki razkrivajo skrite resnice o podnebni krizi.
Je posebno vabilo, da postanemo del globalne zgodbe, v kateri imamo prav vsi vlogo v boju za bolj odporen, sočuten, pravičen in trajnosten svet prihodnosti za vse.
Vir: Nekoč je bil dom
MISEL v razmislek: »Vse bolj se sprašujemo, ali je to, kar se učimo, zares pomembno za naša življenja, ali nam bo pomagalo zagotoviti preživetje našega planeta. Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj lahko zagotovi znanja, ozaveščenost ter delovanje, ki opolnomoči ljudi, da preobrazijo tako sebe kot družbo.« Stefania Giannini, Pomočnica generalnega direktorja za izobraževanje pri UNESCU