Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Tanja Rupnik - Vec -
Number of replies: 13

Pozdravljeni še z moje strani,

z Mojco odpirava razprave na različne teme, povezane s spodbujanjem razvoja kritičnega mišljenja. Poleg razprave o spremljanju veščin kritičnega mišljenja, vas vabiva tudi, da v tej razpravi izpostavite vaša vprašanja in dileme, vezana na to področje. 

Kaj vas zanima? Katera vprašanja o kritičnem mišljenju sploh in o spodbujanju razvoja le-tega vam rojijo po glavi? Kaj vam predstavlja izziv? 

Tu sva, pripravljeni, da na vaša vprašanja bodisi odgovoriva ali pa skupaj z vami razmišljava o možnih odgovorih (saj veste, kritični mislec praviloma nima absolutnih odgovorov, kadar gre za odprta in kompleksna vprašanja ;)).

V prijetnem pričakovanju vaših javljanj,

Mojca in Tanja



 

In reply to Tanja Rupnik - Vec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Peter Jenič -
Pozdravljeni!

Mene in našo ekipo zanima, kako oziroma v katerem okolju bi ustvarili prostor, kjer bi učenci (vsak zase) lahko beležili (nalagali dokaze, zbirali povratne informacije o napredku ipd.) razvijanje veščine kritičnega mišljenja.
Aktivnosti ATS STEM imamo zbrane v Moodle, kjer je meni bloga žal onemogočen.

Kakšna mnenja, predloge, izkušnje imate?
Hvala vsem.

Peter
In reply to Peter Jenič

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Tanja Rupnik - Vec -
Zdravo,
prva asociacija, ki mi pride na um, je Mahara (aplikacija, ustvarjena za namene vodenja osebnega elektronskega listovnika) in v tej aplikaciji zavihek Moje učenje. Ta zavihek je sestavljen iz petih polj, ki ustrezajo korakom formativnega spremljanja: predznanje/"predveščina"; cilji in kriteriji uspešnosti; pot do cilja; dokazi o napredku ter samorefleksija in samoevalvacija.

Zanimivo je, da so bili odzivi učiteljev na to okolje v projektu precej različni, nekaterim je okolje ustrezalo, drugi so ga doživeli kot izrazito uporabniku neprijazno.

Če ima kdo neposredno izkušnjo z Maharo vas vabim, da me dopolnite, tako s "plusi" tega okolja, kot z "minusi".
LP
Tanja
In reply to Tanja Rupnik - Vec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Sanja Leben Jazbec -
Tanja, strinjam se z vami, tudi jaz sem takoj pomislila na Maharo. Meni kot formativcu je okolje blizu, ko smo pred 5-6 leti vpeljali Maharo v pouk, se je izkazalo, da je precejšnja podpora učitelju glede procesa učenja s FS-jem, ker zavihki direktno peljejo v njegove posamezne elemente. Je pa res, da je relativno zahtevno okolje za uporabnika, zase mirno rečem, da bi šla spet v njeno uporabo, če ne bi bili na daljavo. Še izkušnja, kako so Maharo doživeli učenci. Večina se s tehniko sploh ni ukvarjala, ker sem sama težila z vsebino, bili so fascinirani, da kaj vse smo naredili. Dva učenca, ki sta kasneje šla na srednjo računalniško, že v 8. in 9. razredu pa programirala, sta imela deljeno mnenje. Eden je bil nenehno moj pomočnik (in mi reševal sprotne zagate, ker ni bilo časa za SOS kolegu računalničarju), drugi pa je vsako uro negodoval, da kaj vse je narobe z okoljem, da je nepregledno, preveč zahtevno za uporabnika itd.
In reply to Sanja Leben Jazbec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Tanja Rupnik - Vec -
Sanja, hvala za tole javljanje. Ja, ta raznolikost naših odzivov ob Mahari: največkrat so tipa "zelo ZA" ali "zelo PROTI" :). Sama sem bila svojčas "fenica", v njej- z vodenjem svojega listovnika - sem vztrajala najdlje (v primerjavi z rabo drugih aplikacij), z vsem, kar ponuja, se mi je zdela odlično okolje, a ... morda prav zaradi tega "vse", sem - če se dlje časa nisem vrnila vanjo - rabila zalogajček energije, da sem se spomnila, kam vse moram poklikati, da se nekaj zgodi.

Posebno vrednost sem videla v možnosti ustvarjanja spletnih strani (tudi za javnost) v tem okolju (poleg zavihkov Moje učenje, polj za vnos raznolikih podatkov, ki omogočajo izvoz v formi CV itd.). Samo za vtis, kako to (lahko) v Mahari izgleda (ne oblikovno!), dodajam link na eno, ki sem jo naredila za učence/učitelje v projektu (pa še na temo KM je;): https://listovnik.sio.si/view/view.php?t=tCKYA9ZO5Q6kWy0vPJGX 
lp

In reply to Sanja Leben Jazbec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Peter Jenič -
Hvala vsem trem za dogovor, zelo zanimivo branje! To diametralno mnenje "uporabnikov" - učencev je zares zanimivo.
Mogoče se res še enkrat podam v Maharo, ravno iz vidika raziskave.

LP vsem
Peter
In reply to Tanja Rupnik - Vec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Peter Jenič -
Pozdravljeni! O Mahari sem tudi razmišljal, ker okolje poznam, vendar pa je prostor "zase". Iz sedanjih razmer vidim pri učencih, da je najbolje voditi vse v enem okolju.

LP in hvala za ta namig.
Peter:)
In reply to Peter Jenič

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Tanja Rupnik - Vec -
Zdravo,
ena pomembnih razlik Mahara-Moodle: lastnik Mahara okolja je učenec, zato je za namene spodbujanja samoregulativnosti učenja (učenčeve zmožnosti, da se uči uravnavati svoje učenje: načrtovati učenje, tj. oblikovati cilj, kriterije uspešnosti, predvideti pot do cilja, zbrati dokazila o napredku, pridobiti povratno informacijo itd.) bolj primerna, saj mu predamo tudi odgovornost vodenja takšne "zbirke zapisov/odločitev" na tej poti.
Moodle, Ofice 365 - tu pa je lastnik in nadzornik učitelj ... seveda ima učenec svoj prostor itd., a na simbolni ravni je to pomembna razlika.
Sicer pa sta obe okolji super, enostavnejši, za učitelja obvladljivejši, kar je močan razlog za odločitev za eno od teh okolij (in proti Mahari - verjetno ste imeli to v mislih, ko ste zapisali, da je Mahara "prostor zase"?)
Lp
T
In reply to Peter Jenič

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Sanja Leben Jazbec -
Peter, tudi na naši šoli imamo Moodle (in navodilo, da je zavoljo preglednosti to osnovno okolje, od koder izhaja potem vse ostalo). Vašo dilemo rešujem osebno tako, da nastavim cel proces učenja skozi dejavnosti, npr. za merila uspešnosti, ki jih oblikujejo v skupini, naredim povezavo na skupni dokument, v katerega imajo vpogled vsi, PI gredo skozi forum itn. Mi je pa lažje, ker cel svoj pouk peljem s FS-jem in je beleženje razvoja odgovornost učenca.
In reply to Sanja Leben Jazbec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Mojca Suban -


Pozdravljeni,
okolje Moodle skozi dejavnost dnevnika omogoča, da učenec gradi svoje dnevniške zapise in spremlja razvoj veščine. Ali koga mika, da bi raziskal to možnost ali pa že ima kakšno izkušnjo?



In reply to Sanja Leben Jazbec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Peter Jenič -
Torej od skupnega dokumenta skozi Forum...
Bi bili tako prijazni in nalepili eno sliko zaslona svoje zasnove ure v Moodlu. Jaz bom spodaj prilepil svoji.

Matematika Fizika


In reply to Peter Jenič

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Sanja Leben Jazbec -
Seveda. Kaj točno imate v mislih? Kako sem šla skozi veščino postavljanja vprašanj? Če bi vi ali kdo od kolegov želel hospitirati na kaki uri, tudi prijazno vabljeni.
In reply to Sanja Leben Jazbec

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Peter Jenič -
Mislil sem, da bi prilepili posnetek zaslona tega, katere vsebine učenci odprejo pri uri pouka v Moodle. 
Spodaj sem prikazal, kako jaz beležim dokaze o učenju.


In reply to Peter Jenič

Zadeva: Dileme v zvezi s poučevanjem kritičnega mišljenja

by Sanja Leben Jazbec -
Peter, hvala. Všeč mi je, da z različnimi dejavnostmi peljete učence k cilju. Sem prav razumela vašo dilemo, da imate vpogled v dokaze učencev vi, ne pa tudi učenci? Ključno vprašanje bi torej bilo, kako organizirati učenje v učilnici Moodle, da bi bili učenci drug drugemu nenehno vir poučevanja. 
Iskreno se opravičujem za svoj pozen odziv, malo me je preplavilo ocenjevanje. Pripenjam pdf, dodala sem še vse povezave, če komu od kolegov pride kaj prav.