Spoštovane kolegice in kolegi. Natanko mesec je še do pisanja NPZ.
Že večkrat smo rekli: vsebinska priprava na NPZ poteka vsa štiri leta, kajti naloge v večini preverjanjo geografski način razmišljanja; malo jih zahteva dejstva. Zato je kakšno posebno vsebinsko pripravljanje oz. dresura malo smiselno ali celo nekorektno, saj naj bi NPZ preveril realno znanje.
Smiselno pa je učence pripraviti na dvoje:
a) na 60-minutno pisanje, ker imajo kondicije po navadi samo za 45 minnut;
b) na obliko nalog (da se ne ukvarjajo bolj z razumevanjem postavitve kot pa s tem, da bi pokazali geografsko znanje).
Zato precej učiteljev konec aprila ali na začetku maja učencem za vajo ponudi preskus iz leta 2013. Če kdo tako napravi (in bodo letos pri NPZ na šoli preverjali znanje geografije) , ga prijazno prosim, če me obvesti. Prosili jo/ga bomo, če bo učence prosil, če ob vsaki nalogi (27 X) zapišejo tudi črko Z, S ali N, (lahko tudi številke 3, 2, 1 ali 2, 1, 0) kar pomeni "Zelo pomembno znanje", "Srednje pomembno znanje", "Nepomembno znanje".
Ker je vzorec 200 učencev reprezentativen, bomo povabili prvih 6 šol, ki se bodo prijavile.
Kaj (lahko) ponujamo? Šoli bomo poslali toliko barvnih kopij preskusov, kot je na njej učencev. Učitelja bomo prosili, če nam do 31. maja vrne preskuse. Na preskusu naj bo tudi ime in priimek učenca. Do 30. septembra bomo obiskali šolo in se v enournem pogovoru z učiteljem ali strokovnim aktivom o rezultatih pomenili.
V čem je moto raziskave: največja težava je učiti učence stvari, ki se jim zdijo nepomembne. Če se zdijo nepomembne tudi nam, učiteljem, jih ne potrebujemo pri pouku - si bomo vzeli čas za pomembnejše. Če se nam zdijo pomembne, učencem pa ne, bo treba pouk zasukati tako, da se učenci ozavestijo o nihovi pomembnosti.
Igor Lipovšek