Oris poglavij

  • Splošno

    Potek poti: Ilirska Bistrica - Volovja reber - Sviščaki - grad Snežnik - Cerkniško jezero - Pivška presihajoča jezera.
      CILJI EKSKURZIJE:
    • spoznajo geografske in kulturno-zgodovinske značilnosti pokrajine na posameznih postajah ekskurzije,
    • se orientirajo,
    • s pomočjo preprostih oblik terenskega dela izpolnijo delovne liste,
    • razvijajo pozitivne občutke pripadnosti svojemu narodu in državi ter ljubezni do njene naravne in kulturne dediščine,
    • znajo povezati geografsko znanje z znanjem drugih predmetov (interdisciplinarnost),
    • se seznanijo z gospodarsko usmeritvijo Ilirske Bistrice v preteklosti,
    • spoznajo življenje na gradu Snežnik,
    • spoznajo delovanje in značilnosti presihajočih jezer,
    • ogledajo si jezera in se sprehodijo ob njih.
      ČASOVNI OKVIR POTI:
    • 8:00 - odhod izpred šole v Jelšanah,
    • 8:15 - prihod v mesto Ilirska Bistrica, kjer si bomo ogledali staro mestno jedro in Hodnikov mlin,
    • 9:20 - Volovja reber, kjer bomo izvedli orientacijo in debato za ali proti vetrni elektrarni,
    • 10:20 - prihod na Sviščake (malica),
    • 12:00 - 13:00 - voden ogled gradu Snežnik,
    • 14:30 - prihod k Cerkniškemu jezeru,
    • 16:00 - 17:30 - Ekomuzej Pivških presihajočih jezer (malica),
    • 18:20 - prihod v Jelšane.
      STROŠKI:
    • grad Snežnik 2,5 €,
    • maketa Cerkniškega jezera 5 €,
    • muzej Pivška presihajoča jezera 2,4 €.
      POTREBŠČINE:
    • primerna obleka in obutev,
    • malica in pijača,
    • pisalo,
    • trda podlaga,
    • zemljevid Slovenije.
    Avtor ekskurzije: Klemen Šlosar
  • Ilirska Bistrica

    Prvi postanek: mesto Ilirska Bistrica in Hodnikov mlin

    Aktivnosti učencev: Učenci si ogledajo staro mestno jedro Ilirske Bistrice. Poslušajo vodičko v muzeju in rešujejo delovni list.
  • Volovja reber

    Drugi postanek: Volovja reber

    Aktivnosti učencev: Učenci si ogledajo območje, ki je bilo predvideno za postavitev vetrne elektrarne. Sodelujejo v debati ZA in PROTI vetrni elektrarni. Rešijo naloge na delovnem listu. Tu izvedemo tudi orientacijo in meritve vetra.
  • Sviščaki

    Tretji postanek: Sviščaki

    Aktivnosti učencev: Učenci opazujejo okolico in sklepajo o možnostih razvoja turizma. Na učnem listu rešijo naloge. Skicirajo rastlinske višinske pasove na primeru Snežnika.
  • Grad Snežnik

    Četrti postanek: grad Snežnik

    Aktivnosti učencev: Učenci si ogledajo grad. Poslušajo vodičko na gradu in rešujejo delovni list.
  • Cerkniško jezero

    Peti postanek: Cerkniško jezero

    Aktivnosti učencev: Učenci si ogledajo živo maketo delovanja Cerkniškega jezera in multivizijo (posnetek o rastlinskem in živalskem svetu v in ob Cerkniškem jezeru, Cerkniško jezero v različnih letnih časih. Iz avtobusa si ogledajo panoramo Cerkniškega jezera in ob enem izmed požiralnikov še enkrat ponovijo delovanje Cerkniškega jezera. Rešijo naloge na učnem listu.
  • Ekomuzej Pivških presihajočih jezer

    Šesti postanek: ekomuzej Pivških presihajočih jezer

    Aktivnosti učencev: Učenci spremljajo voden ogled muzeja. Poslušajo vodičko v muzeju in rešujejo delovni list. Sprehodijo se ob jezerih