Izobraževanje

Gradiva za poučevanje na daljavo

Gradiva za poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Število odgovorov: 16

Spoštovani

Kakor vas je pred dnevi nagovoril kolega Mirsad Skorupan, da bi si lahko izmenjali gradiva za poučevanje na daljavo. Enako željo sem ponovil včeraj tudi sam. Namreč, koristno bi si bilo izmenjati (videti) konkretna gradiva, ob katerih učenci ali dijaki delajo na daljavo. Imate možnost, da gradivo dodate kot datoteko v forume, dodate v mapo v SU za OŠ ali GIMN ali pa pošljete kar na moj naslov anton.polsak@zrss.si, pa bom naložil v mapi v obeh učilnicah. Za OŠ imamo že nekaj gradiva na: https://skupnost.sio.si/mod/folder/view.php?id=323142, za kar se obema kolegoma lepo zahvaljujem. Poglejte, mogoče komu pride prav ali pa dobi kakšno zamisel, še zlasti, ker nekatere šole začenjate delo na daljavo ta teden. 

Vabljeni k sodelovanju

Lepo vas pozdravljam

Anton Polšak

V odgovor na Anton Polšak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -

Pozdravljeni,

prilagam wordov dokument v katerega sem nametal vsebine, ki jih ponujajo zgodovinarji. Mogoče bo koristilo komu, ki poučuje zgodovino.

Moj namen pa je, da bi spodbudili geografe, da delijo na tem spletišču svoje vsebine, ki jih ponujajo pri poučevanju na daljavo.

Najbrž se sprašujete, zakaj jaz ne oddam kaj podobnega. Odgovor je preprost, ker ne delam tega. Poučujem v bolnišnični šoli v Ljubljani in se poslužujemo pouka v živo prek Arnesovih spletnih videokonferenc Vox, zato jim ne dajem dodatnega dela za samostojno učenje.


V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Marsel Šnepf -
Spoštovani,

čas ni ravno primeren (ali pač) za testiranje novih zadev, a vseeno posredujem povezavo do spletne strani Edpuzzle (verjetno marsikdo že pozna). Sicer se je potrebno prijaviti (zgoraj desno Log In, uporabite opcijo I'm a student, lahko tudi z google računom) in slediti oziroma klikati Join a class, vtipkati kodo (class code), za moj primer z naslovom Kaj je fjord? je koda "asfehaa". Z aplikacijo se da " razkosati" kratke filme in vmes vstavljati vprašanja, na katera učenci odgovarjajo preko spleta, na koncu dobijo prikazan rezultat.
Moj primer je sicer v angleškem jeziku, torej interdisciplinaren, kar je še bolje.

To je sicer samo primer, zase mora vsak učitelj/-ica ustvariti svoje primere, da lahko potem sam/-a pregleda delo učencev.

Lep pozdrav
Marsel Šnepf

Še povezava: https://edpuzzle.com/

Ps: Če kdo želi podrobna navodila, me lahko kontaktira na e-naslov: marsel.snepf@ospoljane.si
V odgovor na Marsel Šnepf

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Marsel,
če sem prav razume, tvoji učenci bodo reševali kviz in ti jih boš ocenil?
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Marsel Šnepf -

Bolj primerno za utrjevanje, preverjanje kot ocenjevanje, obstaja pa opcija Gradebook, kjer spremljaš delo učencev. Kot sem rekel, tudi sam bom to najprej testiral, da vidim odziv.

V primeru, da to uporabljaš v razredu je potrebno imeti računalnike in tablice s slušalkami.

Lep pozdrav

V odgovor na Marsel Šnepf

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Mirsad Skorupan -
Marsel,
v tem času ko poučujemo na daljavo ne moremo govoriti o uporabi v razredu.
Mene trenutno bolj zanima kako bi jih lahko ocenili na daljavo. Kateri tip nalog bi bil najbolj sprejemljiv...
Jaz sem dobil navodilo, da lahko ocenim učenca (imam individualen pouk) na daljavo v spletni videokonfernci Vox, če ima učenec prižgano kamero.
V odgovor na Mirsad Skorupan

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Marsel Šnepf -

Bolj primerno za utrjevanje, preverjanje kot ocenjevanje, obstaja pa opcija Gradebook, kjer spremljaš delo učencev. Kot sem rekel, tudi sam bom to najprej testiral, da vidim odziv.

V primeru, da to uporabljaš v razredu je potrebno imeti računalnike in tablice s slušalkami.

Lep pozdrav

V odgovor na Marsel Šnepf

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Igor Lipovšek -
Takole mislim: Ocenjevanje bo lahko težava za tiste učitelje, ki želijo biti zelo natančni, pravični in objektivni.
Načelno se domačega dela ne ocenjuje, a sodobna tehnologija omogoča ocenjevanje na daljavo in nekateri že pišete, da se boste tega poslužili. Načelno se ne ocenjuje tistega, kar ni preverjeno in utrjeno.; in kar so naredili inštruktorji. Ampak: nekateri učitelji na daljavo z različnimi orodji ustrezno preverjajo in sproti povratno informirajo; celo starše.
Ocenjevalna merila oz. kriteriji (ne govorim o mejah med ocenami) bodo ostali takšni, kot so bili učencem/dijakom sporočeni septembra. A ker/če se bo spremenila oblika ocenjevanja, je vseeno dobro, če se to zapiše v zapisniku strokovnega aktiva in sporoči učencem/dijakom. Možnih pritožb bo lahko celo več, ker se starši učijo ob otrocih in zdaj "točno vedo, za katero oceno njihov otrok zna".

Nekateri učitelji na daljavo ne bomo ocenjevali, a se ne obremenjujemo. Če bomo šli v šole po 10. maju bo verjetno ministrstvo o ocenah odločilo na splošno; za vse. Če bomo šli prej, je možno, da jim ocenimo tisto, kar se bodo v šoli en mesec učili.
Nekateri učitelji so učence zadolžili z domačimo nalogami (izpolnjevanje vaj v delovnem zvezku; fotografiranje; snemanje filmov; pisanje geografskega dnevnika ali obnov prebranega; geografski opis sprehoda; kako in zakaj se je spreminjalo vreme...) Ti učitelji dodo pregledali izvršene naloge. Če je učenec naloge naredil, bo dobil kratko vprašanje iz narejenega; kakovost odgovora bo prinesla oceno 4 ali 5. Nižje ne.
Tistih nekaj učencev, ki domačih nalog iz objektivnih ali subjektivnih razlogov ne bodo naredili (pa jih bo malo, ker so starši precej pedantni), bodo ocenili. Najbolje z vprašanji iz železnega geografskega repertoarja, ki ga preverjmo pri vsaki uri - branje zemljevidov, orientiranje, primerjanje klimogramov (fotografij, zemljevidov, opisov...), izbiranje najustreznejše rešitve, povezovanje in dokazovanje boljših/slabših razmer za neko dejavnost ....

Pri ocenjevanju je učitelj relativno samostojen, čeprav je na zaključno oceno možna pritožba. A letos je razlog za to, da z ocenjevanjem ne bi kaznovali niti učencev/dijakov niti sebe, več kot utemeljen. Letos bo preveliko število dobrih in prav dobrih ocen razumel in kot dejstvo sprejel vsak državljan. In tudi utemeljitev, da imajo boljše ocene pač tisti, ki so doma več in bolje delali.
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Igor Plohl -
Spoštovani!

Na pobudo ravnateljice sem posnel VIDEO POTOPIS z naslovom Z invalidskim vozičkom na safari v Afriko (1. del). Prvi del govori o zahtevnih pripravah in naporni poti v Tanzanijo. Sem namreč paraplegik. V tednu ali dveh bom posnel še drugi in tretji del. Drugi del bo predstavil obisk masajske vasi Olpopongi, tretji pa narodne parke Lake Manyara, Ngorongoro in Tarangire. Video je na voljo na: https://www.youtube.com/watch?v=VUa-MCu5jBQ

Ne gre ravno za gradivo, ki bi bilo namenjeno poučevanju na daljavo. Morebiti pa vendarle pride komu prav ...

Igor Plohl, OŠ Bojana Ilicha, OE bolnišnični oddelki na Kliniki za Pediatrijo UKC Maribor
V odgovor na Igor Plohl

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Hvala lepa kolegu Igorju. Filmček je že kar film, saj je dolg več kot 20 minut. Poleg same geografske strani ima še mnogo več vredno človeško plat in bi ga bilo mogoče uporabiti še pri katerem drugem predmetu. Ni pa to edini film kolega, kar lahko vidite tudi na samem portalu. Hvala, kolega, da delite vaše zgodbe z nami.

lep pozdrav in vse dobro
Anton Polšak
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Spoštovani

Glede na današnje vstope v Sodelovalnico in objave menim, da je tako odprta razprava smiselna. Vsi skupaj vse vemo, pravijo in tako je tudi pri geografih. Moja želja je samo še ta, da bi bilo malo več izmenjave gradiva, ki ga uporbaljate v teh časih. V SU za OŠ se je v mapi datotek nabralo že kar nekaj gradiva in če utegnete (če lahko vstopite tja - ključ je GEOO), vabljeni k ogledu.

Lep pozdrav
Anton Polšak
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -
Spoštovani kolegi,

o portalu Jazon je bil posnet in objavljen kratek video film iz serije video filmov v podporo izobraževanju na daljavo, ki so objavljeni na povezavi https://www.zrss.si/objava/podpora-uciteljem-za-izobrazevanje-na-daljavo-2 za Jazon pa direktna povezava na https://podpora.sio.si/izobrazevanje-na-daljavo-portal-jazon/

Število dnevnih obiskov za posamezni dan in za cel mesec za posamezni predmet lahko spremljate na nadzorni plošči svojega spletišča pod analitiko. Sam portal pa dnevno povprečno obišče ok. 300 ljudi, večinoma učiteljev, ki poberejo učno gradivo ter ga razdelijo dijakom.

Po obvestilu Vilme Brodnik objavil Anton Polšak
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Borut Drobnjak -

Tudi sam uporabljam portal Jazon za naloge, ki jih pošljem preko naše spletne učilnice dijakom, ki imajo teden dni časa , da rešene   naloge vrnejo. Učno snov pa jim pošiljam v Power Point obliki, moje izdelave, ker jim je tako bolj zanimivo, saj  je opremljena tudi  z slikovnim materialom in povezavami na internet. 

Z ocenjevanjem pa se ne obremenjujem, ena izmed možnosti so tudi referati. Res pa je to za učitelja ogromno dela, vse skupaj imam v vseh razredih 240 dijakov.

Dijakov ne obemenjujem, ena ura je namenjena novi snovi, ena pa z nalogami Jazon utrjevanju.

Lp Borut

V odgovor na Anton Polšak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Anton Polšak -

Spoštovani

Glede na to, da postajajo forumi vse daljši, je že težko umestiti kakšno zamisel. Tudi sam ne vem, kam bi pasalo tole. Na aplikaciji Pinterest sem zasledil zemljevide v različnih projekcijah. V bistvu imamo veliko zemljevidov sveta v Merkatorjevi projekciji, ki močno popači severni in južni del Zemlje.  Naj učenci ali pa dijaki malo raziskujejo, kako vplivajo različne kartografske projekcije na prikaz površja oz. velikost posameznih delov Zemlje. Mogoče primerno za 6. razred ob ustreznih navodilih, srednješolci pa bi lahko kaj več raziskali sami, čeprav ne vem, kaj trenutno obravnavate. Ne bom pisal povezav na splet, dovolj je, če v  iskalnik vpišete npr. relative size of countries in boste dobili množico povezav na to temo. Še sam sem bil presenečen, da je Rusija "tako majhna" v primerjavi z Afriko. 


Lepo pozdravljeni

Anton Polšak

Priloga Untitled 6.jpg
V odgovor na Anton Polšak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Borut Drobnjak -

Ne smemo pretiravati z vsemi različnimi metodami , ker bomo pregoreli učitelji in učenci. Vsak naj se odloči za maksimalno dve metodi, ena je podajanje snovi, druga je za naloge, utrjevanje. Če bodo vsi učitelji uporabljali Webinar, bodo učenci od ponedeljka do petka sedeli po šest šolskih ur in bodo preobremenjeni. Če pa imaš eno uro na spletni učilnici  za novo snov in eno uro za naloge, lahko dijak kadarkoli izbere dve šolski uri za geografijo. Seveda lahko tudi posnameš učne ure, ampak smiselno je , da so dostopne ves teden, ne pa fiksno določen Webinar.Mi je pa dala Ester idejo, da bom   na zadnji slikci  podal še zvočni povzetek snovi v Power Pointu.

Lp Borut

V odgovor na Borut Drobnjak

Odg: Gradiva za poučevanje na daljavo

od Ester Mrak -

Zdravo, 

power point, zvok lahko narediš tudi na vsaki prosojnici. Klikneš ustavljanje-prav zadnji v vrsti je zvok. Zelo enostavno, jaz dam na nekatere prosojnice dva krajša posnetka, če je vsebinska razlika. In res, ni za pretiravati z različnimi načini, ker se dijaki izgubijo v geslih, prijavah, kaj imajo kje... Power point, deljen v easistentu- deluje zvok, deljen v google drive pa ne; v tem primeru morate poslati po elektronski pošti, dijaki pa se morajo naredi prenos na računalnik in zvok dobro deluje. 

Želim vam vse dobro, bomo zmogli. Ester